HTML

Magamról

Egy lelkes magyar jelnyelvi tolmács Kaliforniában...:>

 

Kommentek

Videoim

Hasznos linkek

Vissza az iskolapadba

2012.01.13. 16:53 :: aslancsi

November ota (mikor megirtam a felveteliket) vartam ezt a hetfot, hogy jarhassak a foiskolara. Nah ma pentek van, es mar total zombi vagyok. Szerencsere hetfon Martin Luther King nap lesz, szoval allami unnep, igy suli se lesz, ellenben annal tobb beadando. Igazabol persze senki nem kotelez, hogy jarjak, meg nem panaszkodom, csak durvabb, mint gondoltam. A jelnyelv oran minden heten 60 uj jelet kell megtanulni, aztan minden kovetkezo heten tesztet irunk belole, workshopokra kell jarni, a laborban kell heti plusz 2 orat eltolteni, es siketek altal szervezett rendezvenyeken kell resztvenni. Az elobbi kettonel alairassal bizonyitod, hogy ott voltal, a rendzvenyeken pedig siketekkel kell kozos fotot kesziteni, aztan csatolni a kepet a beszamolohoz. (Milyen sztaroknak erezhetik magukat itt a helyi siketek, hogy fiatal foiskolas lanyok/fiuk akarnak majd veluk fotozkodni, lehet ezt otthon is be kene vezetni, biztos orulnenek paran...:D)

Amugy a jelnyelv tanarom egesz jofej, Michaelnek hivjak, 40-50 koruli, 2 eves koraban veszitette el a hallasat, aktiv reszese a helyi siket kozossegnek. Meselte, hogy a hallo felesege mennyire irigy ra, hogy milyen jol tud aludni, semmi nem zavarja fel. Se ha elmegy egy motor, vagy egy auto riasztoja szolal meg, vagy a masik horkolni kezd...es most VIGYAZAT SIKET KULTURA jon: de a fingasra o is felebred, persze nem a hangja miatt, es ezt meg hosszasan, szinesen jelelgette. :D

Vettem meg fel a fosulin angol orat is, mert arra is nagyon szuksegem van, foleg, hogy a jelnyelv oran amikor hangra forditunk akkor altalaban 90%-ban ertem a dolgokat, de nem mindig tudom olyan szep angolra forditani. :(  Ja es van egy konyv, For hearing people only a cime, 768 oldal, es marciusig ki kell olvasni, aztan teszt lesz belole. Vaaaaaa!

Noh de a legjobb, hogy kosarlabdara is jarok a suliba heti ketszer, az edzo, Coach Z, brutalis fazon. Az elso oran nem is jatszottunk, csak sztorizott. Azzal kezdte, hogy csak a feketek tudnak kosarlabdazni, es ebbe torodjenek bele az azsiaiak. (50en vagyunk, kb 20 fekete, 25 azsia, 5 egyeb) Itt nagyon kihuztak magukat es buszken ultek a fekete sracok, aztan gyorsan letorte a szarvukat a kovetkezovel:

- Nah ti nyilvan azert vagytok itt, mert nem jatszotok eleg jol ahhoz, hogy bekeruljetek a suli hivatalos csapataba! (Ennel a pillanatnal igencsak abbamaradt a nevetgeles, es jocskan osszebhuztak magukat.)

Aztan eleg sokat meselt arrol, hogy regen milyen meno volt (most olyan 65 eves kb.), mert tobben jatszanak az NBA-ben, akiknek o volt az edzoje. Aztan hirtelen ram nezett es mondta:

- Itt nem latok lanyokat (negyen vagyunk amugy csajok), csak sportolokat, szoval nem lesz kulonbozo a banasmod. Milyen magas vagy te?

Egy pillanatra megallt bennem a szussz, hogy uristen ez nekem beszel es en meg leragadtam ott, hogy nem is vagyok lany, persze 180cm vagyok, de ez neki ugyse mond semmit (Se a cm, se m, se kg, se semmi olyan mertekegyseg, amiket mi hasznalunk.) Aztan eszembe jutott, hogy mar megjegyeztem egyszer, de mennyi is vagyok, aztan bevillant es kinyogtem: 5' 11"!

Es meg tortent egy csomo erdekes, izgalmas dolog, de most nezem, hogy mar olyan hosszasan terjengtem itt, hogy senkinek nem lesz kedve/turelme/ideje elolvasni, szoval folyt.kov...:>

3 komment

Címkék: amerika kalifornia siket jelnyelv amerikai jelnyelv jelnyelvi tolmács jelnyelvi tanfolyam siket kultúra

A bejegyzés trackback címe:

https://hallatlanulangyali.blog.hu/api/trackback/id/tr753543057

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nagykati77 2012.01.13. 22:50:06

Dehogy nem lesz türelmünk,hisz annyira érdekeseket,érdekesen írsz.Hát jól belenyúltál a tutiba!Kemények a követelmények!Sok Sikert szorítunk!Végig kell csinálnod,hisz tartozol nekünk azzal,hogy külföldi tapasztalatokat osztasz meg velünk és mi itthon kamatoztatjuk,ha-ha-ha.

aslancsi 2012.01.14. 03:11:01

@nagykati77: Orulok, hogy tetszik, es nagyon koszonom a drukkolast.:> Epp ma taliztam Daviddel es meselte, hogy par hete nyilt egy etterem San Franciscoban, ahol siket az osszes dolgozo, a tulaj, a szakacs, a pincer...Majd irok errol is.:>

finnamoni 2012.01.14. 07:16:58

látod, látod, regeltem. :) és csak azért, hogy elmondjam: nem unom a bejegyzéseidet, úgyhogy tessék nekünk írni, Te amcsi-Ancsi lány ;)!!!!
Puszillak!!!!!!!!
süti beállítások módosítása