HTML

Magamról

Egy lelkes magyar jelnyelvi tolmács Kaliforniában...:>

 

Kommentek

Videoim

Hasznos linkek

Deaf event avagy klubest nem csak siketeknek

2012.03.19. 19:40 :: aslancsi

Penteken voltam Santa Claraban egy siket klubesten. Tudjatok irtam meg par bejegyzessel ezelott, hogy kaptunk egy listat a suliban jelnyelv oran, hogy milyen rendezvenyek lesznek mostanaban es ezek kozul kettore el kell menni, tarsalogni, beszamolot irni es fotozkodni siketekkel.

Szoval amikor megerkeztem mar kivulrol lattam, hogy rengetegen vannak. Beleptem, de onnan tovabb mar nem is tudtam menni, csak neztem a jelelo tomeget. Aztan par perc mulva eszrevettem, hogy pont mellettem all ket csoporttarsam, veluk kezdtem el beszelgetni, es megoldasokat keresni a celunk teljesitesehez. Aztan egyre tobb csoporttars gyult korenk (ugy tunik nem csak en hagyom a feladatokat az utolso pillanatokra.:>). Nem nagyon birtam ezt a totyorgest, szoval bevetettem magam a tomeg melyebb bugyraiba, de meglepetesemre majdnem csak ASL tanulokba utkoztem. Ugy latszik nem csak a mi foiskolankon adjak ezt a feladatot a hallgatoknak. Ekkor elgondolkoztam, hogy ha siket lennek tuti nem jonnek erre a klubestre, es neznem vegig egyenkent a lelkes tanulokat, ahogy lejelik az otbetus nevuket ropke harom perc alatt. Jah es itt esett le, hogy mirol is beszelt David, amikor mondta, hogy ra ne szamitsak, hogy eljon egy ilyenre velem. :>

Viszont tudtam, hogy ez a feladat, amit meg kell oldani, szerencsere gyorsan feltalaltam magam es elkezdtem beszelgetni egy fulop szigeteki siket sraccal. Persze a csoporttarsaim tovabbra is a nyomomban voltak, es csak a halk beszedfoszlanyaikat csiptem el:

- Te, te erted mit jelel...uristen egy szot sem ertek...hogy kene ezt a kozos fotot minel hamarabb letudni...alljunk oda csak ugy amig Aniko beszelget veluk...

Kozben egyre erdekesebb temakrol dumaltunk a sraccal, de gondoltam jofej leszek es leszervezem vele ezt a fotozas dolgot, hogy a hatterben cincongo csoporttarsak lelephessenek. Megkertem, hogy szoljon meg harom siket haverjanak (mert ez a tantargyi kovetelmeny: 4 siket es te a kepen.) es csak alljon ugy par percig, amig cserelodnek mellette boldogan a hallgatok. Minden pontosan igy torent, rolam ez a "remek" kep szuletett:

 

 

 

 

Egyebkent ezalatt a 1,5-2 ora alatt tobb uj jelet, kifejezest tanultam mint az elmult hetekben a suliban, szoval erdemes lenne tobbet jarni ezekre a rendezvenyekre, de mindig eszembe jut ez a kep: A siket kultura kutatasa, avagy hogyan bamuljunk tatott szajjal

Kozben mult heten a dalokat is eljeleltem, ha Lovasi tudna, hogy mar Kaliforniaban is vannak rajongoi...ezt a szamat jeleltem ugyanis magyarul, es nagyon tetszett nekik.

Amerikai jelnyelven pedig ezt adtam elo:

1 komment

Címkék: kalifornia siket tolmács jelnyelv asl amerikai jelnyelv jelnyelvi tolmács siket kultúra

A bejegyzés trackback címe:

https://hallatlanulangyali.blog.hu/api/trackback/id/tr674326558

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

finnamoni 2012.03.28. 10:42:54

Kár, hogy a jelelt változatot nem látjuk. :(
A Lovasi-félét mondjuk már volt szerencsém. :P
Amúgy a Home c. dalt végighallgattam, és elsírtam magam, olyan ari. :) És neked még aktuális is, nem? :)
Írj sokat, mert én olvasom ám hűen. :)
Pussz
süti beállítások módosítása