HTML

Magamról

Egy lelkes magyar jelnyelvi tolmács Kaliforniában...:>

 

Kommentek

Videoim

Hasznos linkek

A jelelés olyan, mint a biciklizés?

2012.07.23. 20:01 :: aslancsi

Ha pár év kihagyás után először ülsz rá a biciklire, akkor az elején egy kicsit kacsázol, de nem lehet elfelejteni, hogyan kell tekerni. De ha pár évig nem jelelsz? El lehet felejteni? Nos én nagyjából két éve nem használtam a magyar jelnyelvet és bizony jó sokat felejtettem. Múlt héten itt volt Kaliforniában Ádám és Zsu, a megértésükkel nem volt gondom, de sokszor HSL helyett ASL jelek jutottak először eszembe. Szerencsére Ádám értette az amerikai jeleimet, de többször nagyon elszégyelltem magamat, hogy a legegyszerűbb magyar jelek sem jönnek a kezemre. 

ZsuAdam.JPG

Aztán pár óra elteltével visszazökkentem kicsit, de rájöttem, hogy annyival egyszerűbbek az amerikai jelek. Sokan biztosan azért is nézik le, titulálják primitivnek, mert valóban nagyon sok ASL jel annyira logikus. Sokszor a szó kezdőbetűjét megformázó kézformával kell jelelni, ami mindig egyből eszedbe jut. Például a Class-Group-Family ugyanott jeleled, ugyanaz a mozdulat csak más kézforma. Ilyenek meg a színek egy része is, szóval valóban sokkal könnyebben megjegyezhetőek. De az angol hangzó nyelv nyelvtana is sokkal kevesbé bonyolult, mint a magyaré ugyebár. :)

Szóval megmutattam nekik pár helyet San Francisco-ban, de nagy túrázásokhoz már annyira nem vagyok jó partner a púppal a pocakomon.:)  A héten érkezik Virág és Pila Kaliforniába, már nagyon várom őket is, megint gyakorolhatom egy kicsit a magyar jelnyelvet velük is.

Nem tudom eldönteni, hogy olyan e mint a biciklizés, de tény, hogy hamar vissza lehet zökkenni a jelelésbe, vagy bármikor el lehet kezdeni tanulni. A napokban láttam, hogy már a Hallatlannál is az új keretrendszer szerint oktatnak jelnyelvet és pont indul egy tanfolyam augusztusban. Hajrá! :) Hamarosan jövök majd a baba jelnyelv körül végzett kis kutatás eredményeivel is.

1 komment

Címkék: kalifornia siket jelnyelv asl hallatlan amerikai jelnyelv jelnyelvi tanfolyam

A bejegyzés trackback címe:

https://hallatlanulangyali.blog.hu/api/trackback/id/tr1004673533

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

finnamoni 2012.08.21. 12:45:42

Cukicuki kismama. :) Szeretem a blogodat, mindig várom, hogy írj, és tessék: lemaradtam erről a bejegyzésről...nahááát. Hát nem tudom: én csak a kisbabával vagyok itthon, csak anyukámmal jelelek (a téma nyilván nagyjából mindig ugyanaz), aki negyedévente látogat meg, és már úgy érzem, hogy alig tudok jelelni...Nem is tudom, mi lesz, ha másfél év múlva újra dolgoznom kell majd. De egyébként 2 év intenzív kocsikázás után-mivel kaptam egy szép bringát-újra bicajozom. És még tudok... :)))) Várom a következő bejegyzésed!!!!! Pusziiiiiiiii
süti beállítások módosítása