HTML

Magamról

Egy lelkes magyar jelnyelvi tolmács Kaliforniában...:>

 

Kommentek

Videoim

Hasznos linkek

Hallok kontra siketek az Obolben

2011.07.25. 06:29 :: aslancsi

Iden is valasztott harom angyalt a Vodafone, sajnos jelnyelvi projekt megint nem nyert es a LASS sem, pedig nekik is nagyon drukkoltam. A Motorosok a gyermekekert program kapta a legtobb szavazatott, 2213-at (hol lettem volna en a tavalyi 373 like-ommal?! :>) es sikerult a szobeli interjun is meggyozniuk a bizottsagot, gratula nekik es a Bihari Allami Gondozottak Egyesuletenek!

A multkori ASL oramon, illetve elotte szereztem nemi tapasztalatot, hogyan allnak itt a hallok a siketekhez. Amikor megerkeztem a konyvtarba, akkor David mar ott allt egy viszonylag hosszu sorban, papirokat szorongatva. Mondta, hogy regisztralnia kell, hogy hasznalhassa a wifi-t es egy csomo nyomtatvanyt ki kellett toltenie. Acsorogtam vele a sorban, kozben csevegtunk, hogy kinek hogy telt a hetvegeje, aztan egesz hamar sorra kerult. A konyvtaros neni elkezdett hozza beszelni en direkt kicsit hatrebb huzodtam, nem akartam ott labatlankodni, de azert kivancsi voltam, hogyan fog zajlani. David mar rogton az elejen jelezte, hogy siket, a konyvtaros neni ezutan elkezdett lassan es artikulalva beszelni, gondoltam is magamban, wow ez itt Kalifornia, mindjart kiderul, hogy itt meg jelelni is tud mindenki...:> Aztan a neni persze belelendult a magyarazasba, elfordult, a monitorjan mutogatta a regisztracio menetet mikozben a szajat nem lehetett latni. Par perc utan David belefaradt, vagyis gondolom orult, hogy oda tudott inteni nekem, en pedig szivesen tolmacsoltam. Ahogy ez otthon is szokott lenni nehol a konyvtaros neni engem latva lenduletre kapott, hogy ezt o is siman tudja csinalni es magyarazas kozben vadul kalimpalni kezdett. Vegul elkuldott minket egy masik emeletre, ahol nagy nehezen sikerult belepni a rendszerbe es hasznlani a konyvtar szuperul levedett wifi-jet, ami persze mint utolag kiderult bitang lassu, de legalabb van! :>

Egy masik alkalommal, amikor meg San Franciscoban voltak az orak, akkor a recepcios lany nagyon kedvesnek tunt, mindig szemben allt Daviddel es szepen artikulalt. Aztan tortent egyszer, hogy en is hamarabb erkeztem es elkezdett hozzam beszelni, egy ido utan a tanarrol es az orarol kerdezgetni, mikozben ott allt mellettem David. Nekem meg ugye termeszetes, hogyha siket van a kozelemben, akkor jelelek (megha akkor nem is ment tul jol, de a daktillal azert sok mindent meg lehet oldani...:>) Szoval szepen jeleltem Davidnek, hogy most eppen azt kerdezi, hogy mi a velemenyem a tanarrol, eleg felkeszult e, meg vagyok e vele elegedve, stb. A recepcios lany enyhen felhaborodva erdeklodott: "Te most mindent tolmacsolsz?"  Aztan persze elszegyelte magat es vegiggondolta, hogyha egy hallo tanar lenne itt, akkor biztosan nem kezdene el kerdezgetni a mellette allo tanitvanyat rola. (Persze aztan mi is kibeszeltuk ot jelnyelven, de ez mar egy masik post temaja, hogy mit szabad Jupiternek...;>)

Szoval a helyzet ezen a teren szinten valtozatlan itt, miert is lenne mas, de az teny, hogy tobb helyen latom, hogy biztositanak tolmacsot, illetve szuperul mukodik a tele-interpreter szolgaltatas is. (node errol majd legkozelebb, videoval, elmenybeszamoloval.)

Vegul pedig a 'hagyomanyokhoz' hiven jojjon egy video, amit lehet bogaraszni, a kerdes, hogy vegul megvette e vajon David az iPad 2-t?! :>

Szólj hozzá!

Címkék: kalifornia siket jelnyelv asl vodafone angyal amerikai jelnyelv

A bejegyzés trackback címe:

https://hallatlanulangyali.blog.hu/api/trackback/id/tr383095183

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása