HTML

Magamról

Egy lelkes magyar jelnyelvi tolmács Kaliforniában...:>

 

Kommentek

Videoim

Hasznos linkek

"A rubik kockat nem amerikai talalta fel?"

2011.08.12. 05:25 :: aslancsi

...jelelte David, mire heves meselesbe kezdtem Rubik Ernorol es a buvos kockarol, no de kezdjuk az elejerol!

Ezen a heten kivetelesen csutortokon volt a jelnyelv oram, szokas szerint kis kesesben voltam, de az autopalyan sikerult megint behozni azt a par percet. Szoval ahogy megerkeztem rogton feltunt a David polojan ott virito Rubik kocka es a felirat: Rubik's Cube! Szinte meg le sem ultem, amikor jeleltem neki, hogy szuper meno a poloja. Ekkor meg nem tudta, hogy miert tetszik nekem ennyire, csak fejbiccentve, felmosollyal megkoszonte es mar jott is a szokasos: How're you doin'? (Itt nem tudnak am szimplan hi-t, vagy hello-t mondani az emberek, senki, tenyleg senki, mindig egybol utana teszik ezt a kerdest. Holnap lesz pontosan egy eve, hogy kikoltoztunk, talan mar mondhatni, hogy megszoktam, es a szomszednak is szivesen valaszolok, valamint hallgatom meg, hogy o hogy van, annak ellenere, hogy egy nap tobbszor is osszefutunk, mert ugye szimpla hello-t, azt nem illik mondani.) Amint valaszoltam David kerdesere, es miutan o is elmondta, hogy miujsag, az elso adando alkalommal visszatertem a polojara, mert sejtettem, hogy itt meg egy kicsit tisztazni kell par dolgot.:) Kerdeztem tole:

-Neked volt ilyen jatekod? Tudod, hogy ki talalta fel?

Mondta, hogy persze volt neki gyerekkoraban, es mindig csak egy vagy ket oldalt tudott kirakni es amikor nem lattak, akkor darabokra szedte, majd szepen szinek szerint kirakta es buszkelkedett vele. Noh, de tudod-e hogy milyen nemzetisegu talalta fel ezt a jatekot? Ekkor kikerekedett szemekkel tette fel a cimben szereplo kerdest, amikor is vegre buszken kimondhattam, amire a megerkezesem ota vagytam: MAGYAR TALALMANY, Rubik Erno talalta fel 1975-ben. (Koszonom Millenaris, hogy volt anno az innovacios kiallitasunk, es eszrevetlenul ragadt rank a sok info, igy ez az evszam is.) David meg mindig elkerekedett szemmel nezett hol engem, hol pedig a polojan a feliratot, amikor is elerkezett az AHA es osszerakta a dolgokat, azert Rubik kocka a neve...

Itt egyebkent a mai napig nagyon nagy slager a Rubik kocka, multkor peldaul San Jose-ban voltunk egy interaktiv technikai kiallitason, es a shopban ott is lehetett Rubik kockat venni. Valamint a kirakas rekordjat is sokaig egy kaliforniai srac tartotta 10 masodperc koruli volt, de azota 6 masodperc alatt (hihetetlen!) van a legujabb. Sajnos otthon ugye 1975-ben senki nem akart vele foglalkozni, se gyartani, se forgalmazni, evekig allt a polcon ez a nagyszeru talalmany. Aztan az amerikai Ideal Toy vallalattal irt ala szerzodest a feltalalo 1979-ben, hogy ok lehetnek az egyeduli forgalmazok egy "busas" osszegert, 1$-ert megengedte, hogy a nevet hasznalhassak, igy lett itt Rubik's cube es a 80-as evektol egeszen napjainkig nepszeru es kozkedvelt jatek.

 

Nos, nem mulhat el blogbejegyzes video nelkul, lathatjatok David "hires" polojat, par jelet a Rubik kockarol (amit c-vel daktiloz le, persze erzi, hogy valami fura, ra is kerdez kozben en csak a fejemet razom, mivel mind a ket kezemmel a telefont fogom, de utana tisztazzuk, szoval semmi ok az aggodalomra.:>) A video masodik reszeben a bostoni utjarol mesel, beleepitve egy-ket aznap tanult jelet, ami foleg nekem hasznos, de remelem nektek is tetszik...:>

Szólj hozzá!

Címkék: kalifornia rubik kocka rubik siket jelnyelv amerikai jelnyelv

A bejegyzés trackback címe:

https://hallatlanulangyali.blog.hu/api/trackback/id/tr733147507

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása