HTML

Magamról

Egy lelkes magyar jelnyelvi tolmács Kaliforniában...:>

 

Kommentek

Videoim

Hasznos linkek

Reakciok a Hungary szo hallatan

2012.01.23. 05:29 :: aslancsi

Lassan masfel eve elunk itt Kaliforniaban, es ezalatt az ido alatt szamtalanszor tettek mar fel a "Where are you from?" kerdest mindenfele szituacioban. Az esetek 90%-ban ures tekintetekkel talalkozunk amikor elaruljuk, hogy mi bizony Magyarorszagrol jottunk. A tobbsegnek fogalma sincs rola, hogy az hol lehet. Neha visszakerdeznek, akkor elismetlem, majd meg uresebb szemparok merednek ram. Termeszetesen nem haragszom emiatt, vagy nezem le az amerikaiakat, hiszen en sem tudom elhelyezni mind az 50 allamot pontosan a terkepen. (Jut eszembe terkep: tobbszor lattam olyan abrazolast, ahol Europa egyaltalan nem jelenik meg.) A legtobben meg sohasem jartak Europaban, ahogyan mi magyarok sem surun utazunk az USA-ba. Szoval itt minden meno, kuriozum es draga, ami europai...:> Visszaterve a cimhez, jojjon nehany kedvenc tortenetem:

1, Helyszin: Optikus 

- Melyik orszagbol jottel?

- Magyarorszag!

- MAJOM! - mondja szep magyar kiejtessel teljes hatarozottsaggal

Elso gondolatom az volt, hogy mivaaaan?? Te vagy a majom! Aztan persze elmagyarazta, hogy a gyerekeit kis monkey-nak hivja, es nagyon sok nyelven megtanulta ezt a szot, koztuk magyarul is. :>

2,Helyszin: Panda Express etterem

 Az egyik angol orank utan ultunk be egyutt ebedelni a lanyokkal. Mindenki a sajat kis akcentusaval torte a nyelvet, ami kivancsiva tette a pincert, hogy ki honnan jott. Mi szepen egyenkent valaszoltunk (Franciaorszag, Japan, Brazilia, Marokko.), majd a pincer elismetelte a Hungary szot es igy szolt:

-Ti nagyon jok vagytok fociban!

Nah azt a nezest sohasem fogom elfelejetni, ahogy a 2 brazil lany pislogott ram ertetlenul. :D Eleinte en sem ertettem es mondtam, hogy nem igazan vagyunk jok mostanaban, majd a pincer bedobott egy szot, amivel bizonyitotta, hogy milyen tajekozott:

-Puskas!

Nagyon jo erzes volt, hogy valaki ismeri az aranycsapatot. Meg aznap este elo is kerestem egy videot az 1954-es magyar-brazil (4:2) meccsrol es elkudtem a brazil lanyoknak...:D

3, Helyszin: Pilates ora

-Honnan jottel?

-Magyarorszagrol?

-Az melyik allamban van?

4, Helyszin: Kosarlabda edzes

-Bocs, ezt elmondanad kicsit lassabban, mert nem ertettem! - izzadt fejjel probalok hatni a hadarok es minden masodik szavam szleng csapattarsamra.

-Miert te nem amerikai vagy? Honnan jottel?

-Nem, magyar vagyok, Magyarorszagrol.

-Es ott milyen nyelven tanultok az iskolaban?

- Magyarul???

Egyebkent ezt azota mar tobben is megkerdeztek, es nagyon furcsanak talaljak. Hiszen Indiaban peldaul angolul tanitanak az iskolakban, Marokkoban franciaul.

5, Helyszin: Valahol a Hoover Dam felett a helikopterben

A legoszintebb sraccal sikerult talalkozunk egesz Amerikaban. Az o reakcioja:

- Where the hell is that??? :D:D:D

Szerintem egyebkent belul mindenki ezt gondolja, de kimondani meg csak tole hallottam.:) Pedig annyi mindent talaltunk fel, szeretem azt a szep videot is, amin ezt mind bemutatjak, de mint tudjuk szerintuk meg a Rubik kockat is amerikai talalta fel. :)

+1, Helyszin: Valahol Londonban

A noveremnek meseltem, hogy epp mirol irok blogot, neki is hasonlo tapasztalatai vannak, pedig o Angliaban el. Szoval az o kedvenc reakcioja amivel szembesult:

-Do you have 'fish and chips' in Hungary?

 

Szep hetet Mindenkinek! :>

 

Szólj hozzá!

Címkék: amerika magyar kalifornia

A bejegyzés trackback címe:

https://hallatlanulangyali.blog.hu/api/trackback/id/tr503739873

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása